Klik hier We leerden vorige week over de kilogram. De leerlingen mochten gewichten schatten, één kg afwegen en referentiematen voor 1 kg herkennen. Deze week leerden we over de liter: Leerlingen leerden dat 1 liter 1liter blijft als je het overgiet. Ze leerden ook om de inhoud van voorwerpen te schatten en te vergelijken met 1 liter. Ze leerden om de inhoud van voorwerpen te schatten en te meten met 1 liter.
DE BEL ! Vol spanning luisteren naar de nieuwe directie, juf Els Welkom in de klas! Plaats kiezen, dat wil zeggen: eigen bank voor de schoolspullen. Klaar voor de start.........
Zeepbellen blazen, klik hier om alle foto's te bekijken De leerlingen kunnen het levensbelang ontdekken van gezond in- en uitademen. Dat houdt in dat ze ... er zich van bewust zijn dat ze elke seconde van hun leven ademen; ervaringen uit hun leven verwoorden waarbij ‘adem’ een grote rol speelde en/of waarbij ademen moeilijk was; ontdekken dat er gezonde en ongezonde lucht is om in te ademen; verbondenheid beleven met alles wat ademt. De leerlingen kunnen de symbolische betekenis vatten van in- en uitademen. Dat houdt in dat ze ... de symbolische betekenis kunnen verwoorden van gezonde en ongezonde lucht inademen, levensadem, nieuw leven inblazen, een gezonde en ongezonde geest; de symbolische betekenis kunnen verwoorden van uitademen als ‘iemand of iets nieuw leven inblazen’ of ‘iemand of iets een tweede adem geven’.
Reacties
Een reactie posten